? ??????????????Spongebob? ????? ?? ???Rating: 4.3 (41 Ratings)??35 Grabs Today. 9593 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????Do You Feel Lucky?? ????? ?? ???Rating: 4.8 (23 Ratings)??33 Grabs Today. 6636 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Lil BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, October 10, 2007

Ada apa dengan Maxis??

1-Maxis dimiliki oleh Ananda Krishan yang bertopengkan Tun Hanif Omar sebagai Pengerusi Binariang. -2-Pemilik Maxis, Ananda Krishnan, dikatakan menyumbang 10% keuntungan tahunan syarikat kepada Persatuan Hindu Sangam Malaysia(PHSM). PHSM adalah antara penggerak utama Inter Faith Commission(IFC). -3-Pemilikan syarikat Maxis mungkin proksi dengan nama Ananda Krishnan. Kita tidak tahu siapakah nama-nama yang diproksikan oleh beliau. Mungkin nama-nama yg diproksikan itu salah seorangnya yang melakukan sumbangan tersebut. Sumbangan-sumbangan seperti ini adalah biasa bagi syarikat-syarikat besar. Adalah tidak hairan jika Ananda Krishnan mahukan sumbangan itu kepada sesuatu yang berkaitan dengan beliau. Apa ajaibnya dia hendak menyumbang kepada persatuan-persatuan ISLAM atau konglomerat muslim? 4-Celcom sekarang telah mendapat CEO baru iaitu Dato' Shazali. Saya tidak kenal beliau dengan rapat tetapi saya rasa sejak die menjadi CEO, Celcom telah mengorak langkah untuk mendapat higher subsriber base dengan marketing yang aggresif. Oleh itu marilah kita beri sokongan. Lagipun, atleast die ni orang MELAYU & ISLAM.. rather than bagi sokongan pada orang KAFIR!! -5-Dibawah Maxis, terdapat ASTRO, syarikat televisyen berbayar utama negara. Dan salah satu program di ASTRO adalah Akademi Fantasia, yang telah banyak melakukan kerosakan minda terhadap anak-anak orang Islam. AKADEMI FANTASIA?!?!? Huh, saya tanpa ragu-ragu menyatakan ini adalah agen perosak minda umat Islam lebih-lebih lagi melayu. Berapa banyak masa orang melayu dihabiskan berborak mengenai Mawi, Vince, Zahid dll? Ya, memang benar AF di bawah ASTRO dan dibawah MAXIS. Itu sahaja alasan untuk memboikot? Siapa yang mendominasi jumlah sms yang dihantar? Tidakkah terfikir, dengan kurangnya sms yang dihantar untuk AF maka kurang juga jumlah 10% yang hendak disumbangkan itu? -6-kita semua kan dah tau.. maxis selalu taja program camner? HibURaN kannn... kalo imbas balik masa tsunami ari tu..cara menderma melalui sms.. tak de satu iklan pun dari maxis.. kalo dari sykt telekomunikasi, yang ada juz dari Telekom, Celcom dan DG.. -7-Teknologi yang digunakan oleh Maxis ialah GSM900. GSM900 mempunyai kelemahan di mana "network capacity" of GSM900 is not that high. GSM 900 base station theoretically can reach a radius of 25 km, but within the 25km you have so many subscribers that you get network congestion. It is a technical limitation that if the base station limit is reached (meaning a certain number of users are in a conversation) the rest cant go through. Celcom pulak menggunakan GSM1800 (selepas merge dengan TM Touch) yang merupakan system yang lebih maju dibandingkan dengan GSM900. Ia adalah teknologi yang di keluarkan atau di cipta kerana GSM900 mempunyai limitasi teknikal seperti yang diterangkan di atas. Oleh kerana GSM 1800 beroperasi di frequensi tinggi iaitu 1800MHz bebanding dengan GSM900 (900MHz) maka base station coverage adalah rendah iaitu lebih kurang 5 km. (paham ke tak nih?)
8-Maxis lazimnya memberikan kerja kepada orang Tamil/Hindu. Ini adalah fakta dan bukannya cerita yang saya reka. Tak percaya tanya orang yang kerja Maxis. Saya mempunyai kawan di sana dan pernah pergi interview di Maxis dan ini adalah pemantauan saya. Celcom lazimnya memberikan kerja kepada orang Melayu/Islam. & fundamentalnya Celcom employs Malays/Muslims.
9-Dengan Celcom, ade 8pax. boleh isi 8 nombo pilihan... yang paling best, boleh aktifkan no phone umah ke dalam 8pax nie saye gune celcom untuk tepon umah.. berhubung lame pun tak pe sbb murah.. Maxis plak ade activ5..boleh isi 5 nombo pilihan je, kurang 3 nombo dari celcom dah la tu, takleh letak no rumah..boleh letak nombo maxis ja... kalau gune maxis untuk tepon umah,tersgtla mahal..ngabihkan boreh ja! -10-maxis kan perabih duit pengguna dia, baru ni maxis jadi sponsor utama kpd anugerah hiburan, Anugerah Seri Angkasa RTM... tahniah kerana menjadi penaja kpd anugerah yg tak berprestij tu... cam hampeh je pemenang dia. nk bangga apa sangat bleh sponsor berjuta-juta pun...kita sebagai user dapat apa?? apa pun takda untung..think about it...duit sponsor juta2 tu pun rembat duit kita gak... saye tgk celcom penah gak taja... sukan, forum ilmiah saye tgk iklan tv baru2 ni, celcom advantage, seni mempertahankan diri utk wanita... bagus la jugak...nampak ler professional sket! -11-maxis dah untung lebih tapi habuk takde..... hm....saye rase celcom dan digi lagi bermurah hati berbanding maxis nie... pengguna prepaid celcom yg recaj >RM50 setiap kali akan dpat bonus airtime...
------------------------------------------- tempoh pakai nombor (kadar bonus) ===================== 4 - 5 bulan (5% ) 6 - 11 bulan (8% ) > 12 bulan (10% !!) --------------------------------------------- prepaid digi pun ada gak kadar bonus yg mcm nie... mcm Hotlink, dia x bagi bonus.. tapi baru2 nie Hotlink dah buat satu kadar rata, siang malam nationwide utk call to sumer no. maxis (012/017)..call to other networks flat rate gak tapi ikut kawasan... so, camner?korang still nak stay and go on with MAXIS??? Fikirlah masak-masak ye kawan...bukan ape, kite same2 melayu, sama2 Islam... fikirlah cikit demi kepentingan ISLAM!!! kate nak berjuang untuk ISLAM... tp, takkan nak berhijrah dari MAXIS ke CELCOM pon takleh buat!! sape lagi yang boleh majukan ISLAM kalau bukan kite? macamne nak tegakkan ISLAM kalau kite sendiri duk sokong orang kapir n tak support orang Islam sendiri?!?! memang le diakui celcom tu takde la 100% bersih n suci..lagi2 bile dah masuk marketting tapi at least fikirlah n nilailah as we are a muslim, right? saye tau, yg jadik masalah sekarang sebab korang pikir gini kann... "aku tukar ni kang, payah dah la nak msg ngan member2... depa sumer maxis. Mahal beb, 1 message 15sen!" Actually, Kalau kite pakat hijrah dari maxis ke celcom ramai2, takkan timbul masalah pun... celcom ke celcom pun 5sen gak..ade 8pax lagi... bile dah tuka tu, ajak la member2 korang tu sumer tukar! sebarkan flyers nih...bagi diorang tau maklumat nie... kate nak buat amar makruf & nahi mungkar...ha! ape ditunggu lagi??sampaikan maklumat yang boleh selamatkan saudara2 seISLAM kite daripade terus sumbangkan duit kat kafir laknatullah tu ape lagi, bagi yg takde duit sgt tu, dapat jer PTPTN @ KPM, beli ler simcard CELCOM daripade beli topup Maxis...harge simcard n harge topup tu pun lebih kurang je... bukannyer susah pon... tinggal nak ngan taknak jer....kate orang, `hendak 1000 daye, taknak 1000 dalih" ntahla...membebel panjang2 pun tak gune jugak...korang sume dah besa, ade akal pikiran, "Tepuk dada, tanya hati, di mana IMAN..."

0 comments: